KONFERENCE ŠKOLA JAKO MÍSTO SETKÁVÁNÍ 2020 – PROGRAM | |||
PLÉNUM – moderátorka L. Krejčová – Modrá posluchárna | |||
9.00-9.20 | Zahájení konference – Ilona Gillernová (Katedra psychologie FF UK, Praha), Naděžda Eretová (Wolters Kluwer) + „křest“ publikací | ||
9.20-9.40 | Václav Mertin | Vzdělávání pro 21. století | Katedra psychologie FF UK |
9.40-10.00 | Martina Bětáková | Vize pro české školství – Strategie 2030+ | MŠMT, oddělení strategie a analýz |
10.00-10.30 | Petra Drahoňovská | Profesní tranzice | Career Designer |
10.30-10.50 | Václav Trojan | Řídit nebo zřídit? …toť pouze jedna z otázek | Odborník na školský management |
10.50-11.20 PŘESTÁVKA + PREZENTACE NAKLADATELSTVÍ WOLTERS KLUWER A PASPARTA | |||
11.20-11.40 | Nora Jakobová + Veronika Vitošková | Podpora pedagogů jako součást práce školního poradenského pracoviště | Gymnázium Jana Palacha, Praha |
11.40-12.00 | Anna Vozková | Supervize a jiné formy sdílení ve školách | Katedra psychologie PedF UK |
12.00-13.00 – PŘESTÁVKA NA OBĚD |
SEKCE MŠ + 1. stupeň ZŠ – moderátoři Miroslava Strakatá + Mojmír Sedláček
Posluchárna 332 |
||||
13.00-13.30 | Miroslava Strakatá | Centrum kolegiální podpory v MŠ Slunečnice Maršovice | MŠ Maršovice | |
13.30-14.00 | Eva Kučerová | Využití Feuersteinovy metody instrumentálního obohacování v předškolním vzdělávání a jeho vliv na úspěšnost pro vstup do základního vzdělávání | Biskupské gymnázium, Základní škola a Mateřská škola Bohosudov | |
14.00-14.30 | Barbora Vítová | Program DIGI bez DIGI | Malá technika, z.s. | |
14.30-14.45 | Diskuse | |||
14.45-15.00 PŘESTÁVKA | ||||
15.00-15.30 | Mojmír Sedláček | Hodnoty ve filmových pohádkách | Katedra psychologie FF UK | |
15.30-16.00 | Mária Navrátilová | Metodikou Sfumato k prvopočátečnímu čtení a psaní a k reedukaci dyslexie | Vzdělávací středisko ABC MUSIC v.o.s. | |
16.00-16.30 | Alžběta Větrovská Zemánková | Pregramotnostní a gramotnostní dovednosti ve vztahu k vývojové dysfázii | Katedra psychologie PedF UK | |
16.30-17.00 | Pavlína Nováková1 + Kateřina Machů2 | Projekt Rovná páteř | 1FTVS UK; 2Nadační fond Věra Čáslavská |
SEKCE 2. stupeň ZŠ + SŠ – moderátoři Petr Nečina + Petr Liška
Modrá posluchárna |
|||
13.00-13.30 | Ondřej Pešout | Kurikulum podpory duševního zdraví žáků pro učitele základního vzdělávání | Národní ústav duševního zdraví, Klecany |
13.30-14.00 | Alena Švejdová | Program :more – Všestranný rozvoj studenta a porozumění světu | Anglické gymnázium, Praha |
14.00-14.30 | Barbora Čalkovská + Jana Pechancová | Systém podpory studentů se specifickými potřebami na vysokých školách v 21. století v návaznosti na podporu poskytovanou v předchozích stupních vzdělávání | Středisko pro podporu studentů se specifickými potřebami ELSA ČVUT |
14.30-14.45 | Diskuse | ||
14.45-15.00 PŘESTÁVKA | |||
15.00-15.30 | Irena Chlebounová | Aktivní občan adaptovaný na změnu klimatu | Arcibiskupské gymnázium, Praha |
15.30-16.00 | Petr Liška | Výuka pomocí deskových her | Fox Games, s. r. o. |
16.00-16.30 | Diana Burdová | Vrstevnická prevence před kybernetickými hrozbami | Peer program, z. s. |
16.30-16.45 | Diskuse |
SEKCE Vzdělávání pro 21. století – moderátoři Petr Koubek, Libuše Daňhelková Posluchárna 138 | |||
13.00-13.30 | Dorota Madziová | Kariérové poradenství v 21. století | Centrum kompetencí, z.s. |
13.30-14.00 | Helena Košťálová | Svoboda výběru: Kariérové poradenství ve světě změn | EKS |
14.00-14.30 | Petr Koubek | Podpora budování kapacit pro rozvoj gramotností v předškolním a základním vzdělávání | Národní pedagogický institut ČR |
14.30-14.45 | Diskuse | ||
14.45-15.00 PŘESTÁVKA | |||
15.00-15.30 | Šárka Tříšková | Kreativní projekt pro inkluzivní školu – využití kreativních metod ve výuce | ZŠ a MŠ Pod Budčí, Zákolany |
15.30-16.00 | Iva Stoklasová + Lucie Vojtková | Včasné intervence u závažných duševních onemocnění v ČR | Národní ústav duševního zdraví, Klecany |
16.00-16.30 | Libuše Daňhelková | Škola jako místo setkávání lidí z různých kultur | ZŠ Kořenského, Praha |
16.30-17.00 | Helena Malíková | Iniciativa pro zřízení Národní rady pro vzdělávání | Základní a Mateřská škola Jeřabinka, Litvínov |
SEKCE Žáci se učí s učiteli, učitelé se učí se žáky – moderátorky Lenka Eckertová, Veronika Ambrozyová – Posluchárna 139 | |||||
13.00-13.30 | Michaela Králová | Matematické kluby | H-mat, o.p.s.; KMDM PedF UK | ||
13.30-14.00 | Adriana Nováková | Význam důvěry mezi učitelem a žákem | Akademie rodičovství – soukromá rodinná poradna | ||
14.00-14.30 | Lenka Eckertová + Kateřina Lišková + Kateřina Schmidová | Možnosti krizové intervence pro učitele, rodiče i přemýšlivé děti | Linka bezpečí; Nadace RSJ | ||
14.30-14.45 | Diskuse | ||||
14.45-15.00 PŘESTÁVKA | |||||
15.00-15.30 | Kristina Běrská | Využití metody sociomapování ve školním prostředí | QED GROUP, a. s. | ||
15.30-16.00 | Veronika Ambrozyová | Klimatická změna – Proč o ní učit a jak na to? | Vzdělávací program Varianty – Člověk v tísni, o.p.s. | ||
16.00-16.30 | Anna Vozková | Začínající učitelé a děti se speciálními vzdělávacími potřebami | Katedra psychologie PedF UK | ||
16.30-17.00 | Petr Kops | Dítě a jeho Tygr |
SEKCE České společnosti „Dyslexie“: Rozvoj čtenářské gramotnosti Moderátorky Anna Kucharská a Gabriela Seidlová Málková
Celetná 13 (budova PedF UK), Učebna C2 |
||||
13.00-13.20 | Gabriela Seidlová Málková | Struktura pregramotnostní dovednosti předškolních dětí v kontextu domácího gramotnostního prostředí | Katedra psychologie FHS UK | |
13.20-13.40 | Eva Richterová + Gabriela Seidlová Málková | Vývoj počátečních čtenářských dovedností u dětí s vývojovou dysfázií | Katedra psychologie FHS UK | |
13.40-14.00 | Michaela Karasová + Anna Kucharská | Psaní u žáků na 1. st. ZŠ | Katedra psychologie PedF UK | |
14.00-14.20 | Kateřina Pražáková + Klára Špačková | Specifické faktory obtíží ve vývoji aritmetických dovedností u žáků mladšího školního věku | Katedra psychologie PedF UK | |
14.20-14.35 | Pavla Presslerová | SPU zakryté poruchami chování – kazuistika adolescentní dívky | Katedra psychologie PedF UK | |
14.35-14.45 | Diskuse | |||
14.45-15.00 PŘESTÁVKA | ||||
15.00-15.20 | Klára Špačková + Olga Kučerová | Specifické poruchy učení při studiu na vysoké škole | Katedra psychologie PedF UK | |
15.20-15.40 | Jana Pechancová1 + Veronika Matějková2 | Učební strategie v kontextu tradičních obtíží mladých dospělých s dyslexií | 1DYS-centrum Praha, z. ú.; 2Poradenské a profesní centrum ICV MENDELU | |
15.40-16.00 | Lothar Filip Rudorfer | Psychometrika v diagnostice jazykové výkonnosti | Katedra psychologie PedF UK | |
16.00-17.00 | Valná hromada České společnosti „Dyslexie“ |